Všeobecné obchodní podmínky
I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- Provozovatelem internetového obchodu Sperky-krystaly.cz je Mgr. Hana Purmenská, Úvoz 494/31, 602 00 Brno, IČ 76666760. Prodejce není plátcem DPH.
- Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která sjedná objednávku zboží prostřednictvím internetového obchodu Sperky-krystaly.
- Vzájemná práva, povinnosti prodávajícího a kupujícího se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné a dále příslušnými právními předpisy, zejména zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
II. OBJEDNÁVKA ZBOŽÍ
- Předmětem kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím je dodávka zboží uvedeného v potvrzení objednávky. Stanovené ceny zboží jsou konečné.
- Uzavřením kupní smlouvy v souladu s těmito obchodními podmínkami se prodávající zavazuje odevzdat kupujícímu objednané zboží řádně a včas. Kupující je povinen toto zboží převzít a zaplatit celkovou cenu. S celkovou cenou je kupující srozuměn při vyplňování objednávky ještě před jejím závazným potvrzením.
- V případě, že předmětem kupní smlouvy bude zboží, které je podle aktualizace webových stránek skladem, ale v době objednávky již součástí sortimentu nebude, je prodávající povinen tuto skutečnost kupujícímu neprodleně oznámit a sjednat po dohodě s kupujícím změnu objednávky, případně její storno.
- Každá objednávka, kterou kupující potvrdí (skrze "Závazně potvrdit objednávku"), je považována za závaznou a tímto krokem kupující současně potvrzuje souhlas s obchodními podmínkami.
- Objednávka je návrhem kupní smlouvy, která vzniká samotným dodáním zboží. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění údajů v objednávkovém formuláři, s důrazem na uvedení správné a úplné doručovací a e-mailové adresy.
- Ke každé dodávce zboží bude přiložen daňový doklad, který slouží současně jako dodací a záruční list.
III. DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Při platbě předem je veškeré zboží expedováno max. do 3 pracovních dnů od přijetí platby, přičemž platbu je kupující povinen uhradit do 10 dnů od doručení žádosti o úhradu, nedomluví-li se smluvní strany jinak.
- Při objednávce s osobním převzetím nebo na dobírku se běžná doba expedice pohybuje v rozmezí 1 - 4 pracovních dnů od data objednávky.
- MORNOSTI PLATBY A POCTOVNÉ (platné pro území ČR):
- platba bankovním převodem z Vašeho účtu
- poštovné a balné 59,- Kč při objednávce do 1.100,- Kč (včetně)
Při objednávce nad uvedený limit je poštovné a balné ZDARMA! - platba na dobírku
- poštovné a balné 110,- Kč při objednávce do 1.000,- Kč (včetně)
Při objednávce nad uvedený limit je poštovné a balné ZDARMA! - osobní odběr
- v tomto případě je poštovné a balné ZDARMA, zboží si převezmete osobně a zaplatíte převodem na základě vystavené faktury. Splatnost faktury je
10 dní od jejího vystavení. O tom, zda je Vaše objednávka připravena k vyzvednutí, Vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky.
Pro osobní vyzvednutí je nutné se domluvit předem na termínu a čase! - MOŽNOSTI PLATBY A POCTOVNÉ (platné pro Slovensko):
- platba na dobírku
- poštovné a balné 150,- Kč při objednávce do 1.500,- Kč (včetně)
Při objednávce nad uvedený limit je poštovné a balné ZDARMA!
Zboží si zákazník převezme přímo od doručovatele a zaplatí danou částku přímo v € dle aktuálního měnového kurzu.
IV. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY, VÝMĚNA
- Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy či požádat o výměnu zboží nejpozději do 14 dnů ode dne následujícího po dni faktického převzetí dodávaného zboží. Odstoupení od smlouvy či žádost o výměnu zboží musí být provedeno písemně nebo e-mailem.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy naleznete zde, není však vaší povinností či nutností jej pro vrácení zboží použít. - Kupující je povinen zaslat zboží doporučeně na adresu sídla prodejce, v původním obalu, kompletní a nepoškozené. Zboží nelze vracet na dobírku.
- Při splnění těchto podmínek bude při odstoupení od smlouvy nakupujícímu vrácena finanční částka nejpozději do 10 dnů od obdržení vráceného zboží. Při nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebudeme schopni akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět.
- V případě, kdy kupující vrací zboží poškozené, opotřebené, bez originálního obalu nebo v případě, kdy v důsledku nevhodně zabalené zásilky dojde k poničení zboží, je prodávající oprávněn kupní cenu úměrně ponížit opotřebení nebo znehodnocení výrobku.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že kupující v minulosti již jednou nesplnil svůj závazek odebrat zboží a zaplatit kupní cenu.
- V případě výměny je účtováno následné poštovné od prodejce k zákazníkovi.
V. ZÁRUKA A REKLAMACE
- Prodávající poskytuje kupujícímu záruku na zboží dodané prostřednictvím internetového obchodu a to v délce trvání 24 měsíců od převzetí zboží.
- V případě doručení objednaného zboží prostřednictvím České pošty je kupující povinen zkontrolovat, zda zboží nevykazuje vady způsobené přepravou. Pokud ano, je kupující povinen zboží nepřevzít, sepsat s přepravcem zápis o škodě a neprodleně informovat prodávajícího.
- Reklamaci vad zboží je kupující povinen učinit písemně na adresu prodávajícího nebo e-mailem. Po obdržení oznámení o závadách prodávající obratem informuje kupujícího o následném postupu. V případě, že je zboží potřeba zaslat zpět prodávajícímu, je kupující povinen zboží zabalit pro přepravu tak, aby nemohlo dojít k jeho následnému poškození. Ke zboží je potřeba doložit kopii kupního dokladu. Zboží je nutné zaslat doporučeně na adresu sídla prodejce.
- V závislosti na druhu vad a na povaze zboží, v souladu s právními předpisy platnými v ČR, bude oprávněná reklamace řešena výměnou zboží či vrácením zaplacené kupní ceny. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z běžného opotřebení, nesprávné manipulace, nedodržení doporučené péče či neodborným zásahem kupujícího či třetí osoby.
VI. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
- V případě vzniku sporu mezi spotřebitelem (kupujícím) ve smyslu § 419 občanského zákoníku, a prodávajícím, je spotřebitel oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k České obchodní inspekci za účelem uzavření dohody s prodávajícím, prostřednictvím kontaktních údajů dostupných na internetových stránkách www.coi.cz. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu je pro spotřebitele zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Pro spotřebitele je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná.
- Mimosoudní řešení sporu se řídí § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Návrh na zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n zák. o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel poprvé u prodávajícího uplatnil nárok, který je předmětem sporu. Doručením takového návrhu (s předepsaným obsahem) je mimosoudní řešení spotřebitelského sporu zahájeno. ČOI následně o tomto faktu vyrozumí obě strany.
- Od momentu vyrozumění je prodávající povinen ve lhůtě 15 pracovních dnů poskytnout ČOI vyjádření ke skutečnostem uvedeným v návrhu. Na základě podkladů pak ČOI posoudí celý spor a připraví nezávislý a nezávazný posudek, který oběma stranám předloží. Na jeho základě by mělo dojít k dohodě. ČOI tak nebude ve sporu rozhodovat - cílem celého procesu je právě uzavření společné dohody stran sporu.
- Spotřebitelé, kteří mají bydliště v jiném členském státě EU, v Norsku nebo na Islandu, jsou oprávněni podat návrh k mimosoudnímu řešení svého sporu s prodávajícím prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra v zemi jejich bydliště; seznam příslušných spotřebitelských center je dostupný na stránkách Evropské Komise pod http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/ecc-net/index_en.htm.
- Možnost podání návrhu na mimosoudní řešení sporu s prodávajícím se vztahuje výhradně na spory vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a spotřebitelem. http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
VII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Provozovatel internetového obchodu Sperky-krystaly.cz zpracovává osobní údaje v souladu se zákonem číslo 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších změn. Provozovatel tohoto internetového obchodu je registrován na Úřadu pro ochranu osobních údajů pod registračním číslem č. 00056453/001.
Veřejný registr zpracování je k dispozici zde. - Osobní údaje se prodávající zavazuje chránit. Tyto údaje nebudou poskytnuty žádné třetí osobě s výjimkou těch případů, kdy je poskytnutí údajů (např. adresa a telefon) nezbytnou podmínkou úspěšného doručení zboží kupujícímu.
- Kupující má právo kdykoli písemně požádat prodávajícího, aby jeho osobní údaje vhodným způsobem vymazal ze své evidence nebo provedl požadovanou změnu ve struktuře osobních údajů kupujícího.
VIII. OCHRANA OSOBNÍCH DAT A GDPR
- K Vašim osobním údajům, které zadáte na stránce www.sperky-krystaly.cz nemá přístup žádná neoprávněná osoba. Jsou zpracovávány pouze majitelkou e-shopu (Mgr. Hana Purmenská, IČ 76666760) a evidovány pouze pro účely plnění smluvního vztahu a účely účetního či daňového rázu. Všechny osobní údaje jsou zabezpečeny přístupovým heslem. Mgr. Hana Purmenská je oprávněna poskytovat osobní údaje třetímu subjektu Česká pošta, s.p., a to pouze v nezbytné míře, za účelem vyřizování Vašich žádostí.
- Rozsah sběru osobních údajů se liší podle toho, jaké činnosti na www.sperky-krystaly.cz vykonáváte. V níže uvedené tabulce vidíte jejich přehled.
- Data jsou uchovávána po dobu nezbytně nutnou, tj. po dobu realizace objednávky + 4 roky pro potřeby doložitelnosti FÚ. Data vyplněná do kontaktních formulářů nebo k odesílání novinek jsou uchovávána pouze po dobu nutnou k samotnému vyřízení, poté jsou odstraněna. Na Vaši žádost mohou být Vaše osobní údaje kdykoliv vymazány.
- Veškeré interní procesy týkající se zpracování osobních údajů probíhají v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a po 25. 5. 2018 rovněž v souladu s NAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č.2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), jinak známým jako GDPR.

Zásady zpracování osobních údajů jsou platné od 25. 5. 2018